Twee plaatsen verder - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Annemarie Donselaar - WaarBenJij.nu Twee plaatsen verder - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Annemarie Donselaar - WaarBenJij.nu

Twee plaatsen verder

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

29 September 2013 | Ecuador, Baños

Na mijn vertrek uit Banos waar ik uiteindelijk niks touristisch heb gedaan, inmiddels twee plaatsen verder. Ik ben eerst twee dagen in Tena geweest, een stad die bekend staat als entree van de amazone. Weinig bijzonders over te zeggen, los van het feit dat het hostel waar ik zat het meest slechte ooit is. Mijn kamer had de meest denkbaar kille kleur groen en TL-verlichting en een badkamer en wc die te lang niet was schoongemaakt. Het hostel was gerund door twee broers op leeftijd, die de hele dag bij de receptie televisie zitten te kijken en niet bepaald uitblinken in behulpzaamheid. Na vijf keer vragen om wc papier kriijg ik eindelijk een rol die voor driekwart is opgebruikt.

Nu ben ik in Mishualli, een klein plaatsje in de Amazone. Kleiner dan Leersum. Heb net maar even aan degene naast me in het internet-cafe gevraagd om die naam voor me op te schrijven, omdat ik hem steeds vergeet, ook al zit ik al vier dagen hier. Nou ja, een beetje hetzelfde principe als dat ik van de helft van de mensen met wie ik nu optrek, de naam geeneens weet.

Het is hier overdag heel warm, ´s nachts regelmatig regen. Ik zit in een hostel, direct aan de rivier, met een strand voor de deur. En heel veel apen. Superleuk om naar te kijken, maar uitkijken met spullen, want ze gaan er echt overal mee vandoor. Gisteren nog een fles olijfolie ´gestolen´. Los van de apen weinig jungle- dieren hier. Ik dacht gisteren wel een vogelspin te hebben gespot in het dak van mijn hostel, maar bij nader inzien bleek dat een heel jong, klein zwart poesje.

Mijn Spaans gaat redelijk goed. Trek nu op met een groep Zuid-Amerikaanse backpackers, waarvan de meesten geen engels spreken, dus dat is een goede oefening. Maar deelname aan groepsgesprekken is nog best lastig. En af en toe kijken mensen me heel vragend aan als ik een opmerking in het spaans maak, of iets vraag. Maar goed, gisteren merkte voor het eerst iemand op dat mijn spaans best goed is. Eindelijk iemand met een goed beoordelingsvermogen :)

Tags: jungle, apen

Annemarie

Inmiddels al ruim twee weken in Ecuador en over drie weken al weer thuis. Niet het meest logische moment om een blog aan te maken, maar bij nader inzien toch de meest makkelijke manier om iedereen op de hoogte te houden als je bent aangewezen op internet cafés bij gebrek aan moderne mobiele internetmogelijkheden!

Actief sinds 27 Feb. 2014