Twee plaatsen verder - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Annemarie Donselaar - WaarBenJij.nu Twee plaatsen verder - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Annemarie Donselaar - WaarBenJij.nu

Twee plaatsen verder

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

29 September 2013 | Ecuador, Baños

Na mijn vertrek uit Banos waar ik uiteindelijk niks touristisch heb gedaan, inmiddels twee plaatsen verder. Ik ben eerst twee dagen in Tena geweest, een stad die bekend staat als entree van de amazone. Weinig bijzonders over te zeggen, los van het feit dat het hostel waar ik zat het meest slechte ooit is. Mijn kamer had de meest denkbaar kille kleur groen en TL-verlichting en een badkamer en wc die te lang niet was schoongemaakt. Het hostel was gerund door twee broers op leeftijd, die de hele dag bij de receptie televisie zitten te kijken en niet bepaald uitblinken in behulpzaamheid. Na vijf keer vragen om wc papier kriijg ik eindelijk een rol die voor driekwart is opgebruikt.

Nu ben ik in Mishualli, een klein plaatsje in de Amazone. Kleiner dan Leersum. Heb net maar even aan degene naast me in het internet-cafe gevraagd om die naam voor me op te schrijven, omdat ik hem steeds vergeet, ook al zit ik al vier dagen hier. Nou ja, een beetje hetzelfde principe als dat ik van de helft van de mensen met wie ik nu optrek, de naam geeneens weet.

Het is hier overdag heel warm, ´s nachts regelmatig regen. Ik zit in een hostel, direct aan de rivier, met een strand voor de deur. En heel veel apen. Superleuk om naar te kijken, maar uitkijken met spullen, want ze gaan er echt overal mee vandoor. Gisteren nog een fles olijfolie ´gestolen´. Los van de apen weinig jungle- dieren hier. Ik dacht gisteren wel een vogelspin te hebben gespot in het dak van mijn hostel, maar bij nader inzien bleek dat een heel jong, klein zwart poesje.

Mijn Spaans gaat redelijk goed. Trek nu op met een groep Zuid-Amerikaanse backpackers, waarvan de meesten geen engels spreken, dus dat is een goede oefening. Maar deelname aan groepsgesprekken is nog best lastig. En af en toe kijken mensen me heel vragend aan als ik een opmerking in het spaans maak, of iets vraag. Maar goed, gisteren merkte voor het eerst iemand op dat mijn spaans best goed is. Eindelijk iemand met een goed beoordelingsvermogen :)

Tags: jungle, apen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie

Inmiddels al ruim twee weken in Ecuador en over drie weken al weer thuis. Niet het meest logische moment om een blog aan te maken, maar bij nader inzien toch de meest makkelijke manier om iedereen op de hoogte te houden als je bent aangewezen op internet cafés bij gebrek aan moderne mobiele internetmogelijkheden!

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 11260

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 09 Oktober 2015

Last-minute

27 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Februari 2014 - 05 Maart 2014

Meer Zuid-Amerika

06 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

02 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

30 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

29 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

24 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

19 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

28 Augustus 2013 - 04 Oktober 2013

Exploring Ecuador

Landen bezocht: